20110307

Bila Aku Buka Cerita . . .

Assalamualaikum.


Sudah lama tidak update blog ini kan? Mungkin agak sibuk menguruskan diri.
Al-maklumlah belum ada Kak Limah yang nak menjaga diri ini.
Sadis. Sungguh sadis.

Hari ini terpanggil untuk update blog. Ceh. Terpanggil konon. haha.
Actualy just nak biasakan diri menjadi blogger aktif even tiada cerita cerita menarik untuk dikongsi.
Kang if mencarut tanpa pengisian berguna or 'koya' mahu lari followers followers blog ini.

Rasa seperti mahu berkongsi tentang diri sendiri kali ini. Ya. Tentang diri ini.
Entah lah. Tidak tahu macam mana mahu membuka bicara agar cerita sesedap rasa.
kadang kala jika main terjah tanpa salam mahu kena penampar sedas. Pedas.

Baiklah. Panjang mukadimah boleh jadi salah.
Today's I want to share about my feelings. Cewah. Macam tak sedap lidah je bila speaking segala.

                          [ jika benar hati seperti ini, sudah tercangkuk boleh mati. ]


Tentang hati aku? Aku mempunyai hati yang pelik. Sungguh.
Hati aku lembut. Ceh.
Hati aku menarik. Ceh.
Hati aku cantik. Ceh.
Persetan kan itu semua. haha.

Hati aku sama seperti insan insan lain. Mahu di sayangi. Mahu di belai. Mahukan perhatian. haha.
Masya-Allah. Mengapa insan bernama Mohd Zaimi sungguh jiwang ini hari. :D
Standard lah der. Gua pun manusia. Tak dapat lari dari ini semua. haha.

Baiklah. Actualy sukar bercerita tentang hati dan perasaan. Sukar. Sungguh Sukar.
Aku mula kenal ini semua after Form 4. Lewat jika di banding kan dengan anak muda zaman sekarang.
Jika sekarang umur menjadi dua angka sudah di kira mencapai takat yang sesuai untuk bercinta.
Sungguh ideologi yang tidak berguna.

Cinta masa itu hanya bertahan setahun lebih.  Time itu tidak boleh di takrif kan sebagai cinta.
Time itu buta. haha.  Tapi Mak suka gila bila aku dengan dia masa dulu.

Itu cerita dahulu. Kami berpisah jodoh tidak panjang. haha. Jodoh apa umur masih ciput and aku akui masih belum matang ketika itu.
Selepas itu TERjumpa dengan keturunan raja Indon. haha. Muka boleh jual la. :D
                                               [ sungguh ini bukan Dia ]

Yang ini pun Mak suka aku 'kawan' dengan dia. Sungguh. Entah tangkal apa yang dia guna. haha.
Jahat mulut sungguh diri ini. Namun kami tidak sehaluan. Ceh. Macam artis  punya statement.

Selepas itu aku menduda dalam waktu yang agak panjang. haha. Duda berhias ok. :D
After SPM and aku masuk Form 6, pemikiran aku berubah. Macam tak percaya kan? haha.
Aku kenal dengan seseorang. manis.
Rasa hidup makin indah dunia makin cerah. Adakah jika di singkat kan hasil nya perkataan ANGAU yang muncul?
Tidak. Kerana aku bukan di bawah paras sedar.
Aku masih waras.

                                         [ Dia colourfull seperti Tulip ini ]


Pernah sekali berjumpa Mak. Mak menunjukkan reaksi yang sangat positif yang tidak pernah di tunjukkan ketika berjumpa gadis gadis terdahulu.
Si Hidung Tinggi. :D (gelaran yang Mak beri)

She's very unique. And maybe because of thats, it's make me extremely wants to know more about her.
But it's so hard to go through her heart.
It's look like there's have a massive wall that I can't pass through it.
I just allowed to draw some pictures on that wall.
Luckily it's a positive effort that i ever do.
Its almost two years. 
And for readers information, we are friend.
We happy being this way.
If there's a way for us, Alhamdulillah.
If none, we used to being a friend.

Jika ada jodoh, who knows right?

Juga mana tahu jodoh ku dengan si Eton anak cik Senah.
Juga boleh jadi dengan Peah si janda meletuff kampung sebelah.

Ini semua ketentuan Tuhan.
Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.
Dan begitulah sebaliknya.

Redha dengan segala ketentuan. =)

Aku manusia lemah
Selalu terjatuh
Berbeda aku darimu
Kau berdiri teguh
Aku serba tiada
Aku kekurangan
Dan bila kau tiba
Aku hilang dari kewujudan

Sempurnanya sifatmu
Tulusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesabaranmu
Lepaskanlah diriku
Kerna aku
Tak mampu 'tuk menanggung
Sebuah cinta sempurna
Darimu
Darimu ohhh

Bukan aku tak pernah
Mengerti dirmu
Ku sanjung setiap
Kata cinta kau berikan aku
Hilangkan rasa itu
Akhirkankan semua
Dan bila kau sedar
Aku hilang dari kewujudan

Sempurnanya sifatmu
Tulusnya hatimu
Jujurnya niatmu
Tingginya kesabaranmu
Lepaskanlah diriku
Kerna aku
Tak mampu 'tuk menanggung
Sebuah cinta sempurna
 
Tertarik dengan lirik lagu ini. Jiwang? Ya. Kedengarannya aku ini sungguh jiwang.
Persetan kan itu semua. Kerna aku masih mempunyai hati dan perasaan. 

                                             AKU BUKAN ROBOT

6 comments:

Cikbeyla Nabiella said...

JIWANG! uwerkk~!
hahahhaha

Comek said...

haha. Ingat. Aku masih insan biasa. Dan aku bukan Sebuah Robot. :D

Atika Katimin said...

kenapa anda sungguh jiwang tidak terkata....hehehehehehehe

Comek said...

haha. Menyesal buat entry ini. =="

Atika Katimin said...

hehehehehhe...so sweet lar...mnyesal nape???

Comek said...

haha. sebab. sebab. err. sebab u alls cakap saya jiwang la. =.="