20110625

Tips Cinta #1.

Assalamualaikum.
Hello boys and super duper sweet cute humble girls.

Tengok tajuk penulisan kali ini dah macam apa dah.
Takda nya tips bagai wei.
Ini perkongsian je. keh keh keh.

Mencari cinta itu mudah.
Sangat mudah.
Yang sukar adalah untuk mengekal kan rasa itu agar kau sentiasa mencintai dia.
Lebih perit jika cinta yang kau rasa tidak mendapat sambutan.
Terlompat lompat kegembiraan keseorangan.
Menari Tango dengan bayang kesamaran.

Kadang kala rasa sayang sebagai kawan boleh bertukar sebagai cinta.
Orang sekeliling akan ada yang kata kita gila.
Tapi itu kita punya jiwa.
Kita bebas untuk suka dan untuk mencinta.
Tapi biasanya rasa cinta itu akan kita pendam.
Kita simpan kerana risau tidak mendapat balasan.

Ramai yang takut untuk mengaku yang kita cinta sama dia.
Takut di tolak dan di buang terus dari dunia dia.
Risau tidak dapat mendekati lagi si tubuh berbau wangi.
Kata orang, kita akan rindu jika lama tidak terbau insan yang di sayang.

Tapi inilah jiwa bukan?
Kita tidak mempunyai upaya untuk mengawal rasa.
Kadang rasa cinta itu datang dengan tiba tiba.
Dan bahayanya ia juga boleh terbang pergi seperti mana ia tiba.
Hilang tanpa ada lampu kecemasan sebagai amaran.

Ingin aku berikan sedikit pandangan.
Kepada penagih penagih cinta yang sudah berjumpa insan pilihan untuk menyemai rasa.
Lafazkan lah rasa cinta dari dalam jiwa.
Ada banyak cara yang boleh di guna.
Jika cukup kuat untuk menerima kebarangkalian di buang atau di terima, lafazkan secara berdepan adalah medium yang sangat baik.
Jika risau serangan jantung melanda ketika menerima maklum balas, gunakan lah teknologi semasa.
Tahap penerimaan kekecewaan masih boleh di terima oleh jiwa.

Janganlah kau pendam rasa dalam jiwa.
Kerana itu akan menjadi pembunuh rasa.
Janganlah takut untuk di tolak.
Kerana itu pengajaran berguna untuk kau menongkah arus dalam dunia yang serba bahaya.

Adat lah dalam bercinta rasa gembira bagai nak gila.
Menjadi sinonim dalam perkongsian jiwa bila kau kecewa dan derita.

Bila di buang kau bukan looser.
Tapi itu salah satu peluang untuk kau cari yang baru.
Err ok. Lupakan yang itu.

Kepada sang pencinta dan bakal penjaga marga cinta, berani lah meluahkan rasa di jiwa.
Untung sabut timbul.
Untung batu benjol dahi.

4 comments:

dearly I D A said...

kahkahkah!
bila abg cinta 1001P berbicara.

teanjat boboi! HAHA

Comek said...

Haaaaa. Sempuuuuut. Abang Cinta 1001P jadah lah. haha. Kau asik nak kena kan aku je kan Pot? =="

Pistachio said...

agak2.. gua XY ke XX?
eh eh, buley reply kat sini?
keh keh keh..


p/s: sbnr nye, gua lupe subjek bio.. XX & XY yg mne satu?

Comek said...

keh keh keh. Ke sini sampainye tu. XY sama macam gua.