20111022

Tanpa Tajuk






Pagi itu indah bukan?
Saat roh roh kembali kepada tubuh.
Senyuman terbina di wajah mulus tanpa cela.
Otak masih belum dapat meneksprektasikan data dengan sepenuhnya.
Kepingan puzzle mimpi yang tercerai cuba di bina semula.
Dan saat itu jika seseorang terfikirkan kau, aku rasa itulah perasaan yang paling true sekali.

Walau aku di sini tahap kebarangkalian untuk menjumpai pagi adalah sangat sangat rendah.
But as a human being, err ok macam pundek aku rasa kalau aku speaking. Tapi sebagai manusia yang waras, aku tahu pagi itu adalah moment yang saat indah. Segala masalah yang berlaku pada malam sebelumnya kau dah let go masa kau tidur. Tapi yang truly bestnya pagi nie adalah moment moment indah masa malam sebelumnya surely kau akan ingat bila kau bangun pagi. And then then then kau senyum sorang sorang. heh! 



Aku pun sebenarnya tak tahu point sebenar aku up entri nie. Nak kira sebagai melalut pun ada.



Kita ini manusia.
Manusia yang hanya di pinjamkan nyawa untuk berbakti kepadaNya.
Menerusi pinjaman itulah kita dapat merasai semua rasa.
Semua rasa yang kadang kala buatkan kita lebih dekat atau mungkin lebih jauh dari-Nya.



Aku masih manusia.
Manusia yang punya jiwa.
Manusia yang sering cuba dan mencuba untuk mencari makna hidup yang lebih nyata.
Dan kadangkala aku tersilang langkah, terjelupuk ke tanah.
Merasa juga ciuman unsur yang bakal aku bersemadi bila tempoh pinjaman telah sampai tarikh luputnya.


Kau masih manusia.
Manusia yang aku mahu rapati.
Sehingga kadangkala kau lemas di dalam perhatian yang aku beri.
Kau tahu kau manusia yang bisa buat ramai lelaki jatuh hati?
Ah bisa! Memang bisa rasa ini!



Puaka apa serabut kepala aku ni!



p/s : Aku perlukan bomoh penafsir mimpi sebab aku dapat mimpi yang paling true sekali. kehkehkeh.

No comments: