20110707

Taik Lalat Penentu Kecomelan

Zaman sekolah rendah ramai orang kata gua comel. Ye ke idak gua pun tak tau.
Tapi diorang cakap faktor kecomelan gua di sebabkan taik lalat gua yang manis manis buah gitu.
Sebenarnya gua sendiri tak tau bila kewujudan taik lalat kat muka gua nie.
Mungkin orang yang kata gua comel just nak sedapkan hati gua yang time tu sangat sangat kecil dah muka minta simpati almost tiap masa.
Atau kemungkinan besar juga sebab kecomelan gua adalah satu kebenaran. Wallahualam.


Dan di sebabkan tiap hari termakan dek pujian manusia manusia sekeliling, secara automatiknya telah ter-setup dalam kepala otak gua bahawa gua sememangnya comel.
Masa sekolah rendah nie, di sebabkan rasa comel dalam diri gua yang menebal, gua punya perasaan yang agak cilaka iaitu semua stok awek awek cun yang baru berpindah ke sekolah gua, akan gua flirt.
Itu cuma niat je. Tapi realitinya gua seorang yang pemalu nak keluarkan ayat ayat bajet jiwang tangkap lentok macam lirik lirik lagu kumpulan Scan atau Spring.
Gua lebih suka simpan perasaan suka tu then just luahkan dengan cara bergurau kasar sampai budak perempuan yang comel tu menangis. See kejamnya gua kan?

Masa darjah Tiga kalau tak silap gua. Ada budak perempuan comel nie baru berpindah ke sekolah gua. Biar gua namakan dia sebagai Dy. Dy pindah ke sekolah gua sebab bapak dia jadi cikgu kat sekolah gua tu.
Di sebabkan sekolah gua sekolah kampung, setiap darjah hanya ada satu kelas sebab muridnya tak ramai.
Paling ramai satu kelas tu pun dalam 20++ je.

Di sebabkan budak Dy tu comel, gua rasa dia paling sesuai dengan gua berbanding kawan kawan sekelas gua yang lain.
Nak tau sebab apa? Sebab gua yakin gua pun comel.
Comel + Comel baru sesuai ye dak? Keh keh keh.
So tahap kerajinan gua nak ke sekolah tu menjadi sangat sangat tinggi.
Mandi pagi pun dah tak menjadi masalah pada gua sebab perlunya berbau wangi bila kesekolah supaya Dy tak rasa annoying bila dekat dengan gua.
Masa sekolah gua suka menyakat Dy. Yang gua ingat Dy suka sangat dengan karakter kartun Twitty.

                           [ Inilah Twitty kartun yang sangat kepoh kepochiii ]

Dy suka dengan karakter nie. Biasalah budak budak perempuan suka kumpul stiker kan. So Berlambaklah stiker Twitty nie dalam kelas.
Di sebabkan takdak modal nak menyakat, Twitty nie lah yang menjadi modal gua dengan kawan kawan untuk sakat Dy. Sampai menangis nangis Dy kena.
Bila dah menangis mulalah gua dengan geng geng gua cuak. Sebab bapak Dy nie cikgu yang garang masa tu.

Bapak Dy nie cikgu Pendidikan Jasmani.
So untuk menjadi stok menantu pilihan gua akan bersungguh sungguh apabila mulanya aktiviti bersenam.
Masa tu gua menjadi goalkeeper yang agak cekap demi nak tambat hati bakal bapak mertua. keh keh keh.
Tapi gua tak dapat wakili sekolah sebab gua ada semput time tu. Damn!

Dy tak lama dekat sekolah gua. Dalam setahun dua kalau tak silap.
Bapak dia pindah ke Terengganu so dia terpaksa ikut.
Kecewa gua time tu cuma bantal dekat rumah je yang tau.
Sedihnya gua hanya pokok pisang sekeliling rumah je yang tau.
Marahnya gua cuma ayam yang kena lastik dengan gua je yang tau.

Tapi gua gagahkan diri juga. Gua lawan rasa tu. keh keh keh.
Lepas Dy pindah ke Terengganu, raya yang dulu dulu dia dengan family dia akan datang beraya ke rumah gua sebab parents gua tukang masak dekat sekolah rendah tu. But tiap kali Dy datang, tiap kali tu juga lah gua pergi marhaban. Kecewa betei.

Seiring dengan masa yang berlalu, Dy hilang dalam fikiran gua. Dan bila ada budak comel yang pindah ke sekolah rendah tu, perasaan kecomelan gua jadi tak tentu arah. Sangat aktif rasanya. keh keh keh.
Perasaan suka gua dekat Dy akan berulang ulang dekat budak comel yang baru. Tapi kejadiannya tetap sama stok budak budak comel tu akan berpindah ikut parents. Tinggallah gua terkontang kanting.

Awal tahun 2011 nie kalau tak silap gua, gua jumpa Facebook Dy nie. Gua addlah ye dak. Then dia accept. Gua dok cerita pung pang pung pang pasal dulu time sekolah rendah tapi dia langsung tak ingat tu semua. Kasihan betei gua kan. keh keh keh.

p/s :
-Dy jangan risau ini masa hingusan dulu. Tiba tiba teringat tu yang dok cerita tu. takdak kena mengena  dengan  kehidupan kita yang sekarang dah.
-Dulu taik lalat gua menyebabkan orang kata gua comel. Sekarang taik lalat tu menyebabkan orang kata gua iras Zahiril Adzim. Tapi jangan risau sebab gua dah tak perasan macam dulu dah. keh keh keh.
-Sekarang gua sangat elakkan menjadi goalkeeper bila main bola atau futsal. Sebab gua akan teringat memori ini kembali. tsk. tsk. tsk.

3 comments:

Danish. said...

anyonyonyo comel betei comel nie ><

Comek said...

kikiki. Janganlah biat i rasa termalukan. :')

Comek said...

*buat.