20110701

Mati!

Aku memilih untuk mengenali.
Aku memilih untuk mendekati.
Aku rancang rapi.
Aku cuba gagahkan diri.

Aku melihat senyuman itu.
Aku mendengar tawa itu.
Aku merasa bahagia itu.
.
.
.
.
.
K.I.T.A
.
.
.
.
.
.
.
Semakin lama semakin jauh jasad dia melangkah pergi.
Semakin lama ia makin hilang di telan sepi.
Semakin lama seperti bahagia hanya dalam mimpi.

Aku di suruh berlari.
Aku di suruh pergi.
Aku di suruh memendam diri.
Aku bingung dengan semua ini!

Aku tidak mahu menjadi penyiksa lagi.
Aku tidak mahu melayari sesuatu yang tidak dapat di capai dek realiti.
Aku tidak mahu menjadi seperti si bodoh yang tersenyum senyum sendiri.

Aku penat!

Aku terkalahkan dengan rasa.
Aku bingung mahu memberi kata.
Aku takut akan membawa celaka.

Sekali lagi aku di belenggu dengan rasa.
Rasa yang pastinya akan membawa binasa.

Aku mahu terbang tinggi.
Terbang tinggi hingga MATI.

                                              [ Lihat. Aku sendiri. ]

4 comments:

Danish. said...

tak payah terbang pun boleh mati -.-

Comek said...

Tapi kalau terbang lebih best matinya. Melayang layang sempat menyapa awan.

Diyana said...

Tweety kepoh! Haha

Comek said...

haha. Kenapa comment di entri yang ini? haha.