20120314

Nescafe Pekat



Berputus jarak melangkaui masa.
Terbibit senyum sang arjuna cinta.
Memikirkan pemasung hati penjaga diri.
Kita jauh.
Namun, malam ini kita rasa satu.
Sama.
Walau tidak bertentang mata.
Bersua muka.
Bertukar cerita.
Malam ini, haruman Nescafe pekat tanpa gula kita rasai bersama.
Aroma asyik menggodak rongga.
Menerjah tunas rasa hasilkan bahagia.
Setiap hirupan terasa manis.
Manis.
Manis.
-Penghirup Kafien-

***

  Hidung aku, hidung kau.
Kini menghidu satu bauan sama.
Lidah aku, lidah kau.
Kini mencicip satu rasa yang sama.
Tangan aku, tangan kau.
Kini mengangkat cangkir.
Menuju perlahan ke bibir.
Untuk nikmati hirupan manis yang sama.

Aku tahu.
Kau dan aku,
punya satu fikir.
Dan satu rasa yang selalu mengalir.
Sama. Manis.
Macam Nescafe yang melepasi bibir! 
-Penghidu Kafien-

No comments: