20120112

'He' is a girl.



Wanita ini?
Gila. Dahulunya tidak pernah terlintas dalam tubir minda separa dewasanya aku bahawa dia seorang wanita. Perkenalan singkat melalui dunia ini (baca : blog) buatkan aku kenal serba sedikit mengenai dia. Wanita. Ya. Wanita tulen even kadangkala aku masih menyangka dia homosapiens yang mempunyai penis. *tutupmuka*

Dia ada dalam hari hari yang aku lalui. Ketawanya aku. Sedihnya aku. Menangisnya aku. Dia seperti satu AWAN yang selalu ada untuk menahan teriknya matahari daripada terus menembak ke tubuh aku. Aku punya suatu rasa kesenangan bilamana dia ada di sekeliling. Menjadi peneman. Kadang, perangai dia umpama bidadari sorga. Menjadi penyelamat aku yang hampir terjatuh.

"Kawan, bilamana kau rasa kau sudah kehabisan udara, dia menyediakan kau tabung oksigen agar kau tidak tercungap menahan rasa terbangnya nyawa."

Jika tadi aku katakan kadangkala dia umpama bidadari sorga, itu benar. Tapi, dia juga bisa menjadi yang bertentangan dengan bidadari sorga. Jika teman teman biasa gelarkan aku sebagai si puaka, dia pula puaka versi ber-vagina. She's have three different 
personality :
1 : A 'boy' - If u did'nt know 'him' well.
2 : A sweet, nice, innocent girl.
3 : Super duper annoying girl, troller, troller, troller, etc.





Dia wanita yang bisa membuat seorang pria tertunduk menjelmakan suatu rasa yang biasa menjadi luar biasa. Dia wanita yang bisa membuat pangerannya melemparkan ego untuk memenangi dia.
Dia wanita yang bisa membuat seorang lelaki rasa janggal dan berperangai seperti kucing (baca : manja) bila bersamanya.
Dia mampu jika dia mahu. Tapi dia menjaga rasa yang dia punya untuk si pemakai kacamata-nya sahaja.


Dia, manis. Manis. Manis. Manis.
Dia, umpama nikotin. Sudah di rasa, mahu mahu mahu dan mahu. Boleh untuk berhenti. Tetapi sukar.


Eh wanita, aku tidak punya rasa cinta terhadap kau, tapi yang pastinya rasa sayang itu ada.
Eh wanita, aku tidak punya rasa benci terhadap kau, tapi yang pastinya rasa annoying itu ada.
Eh wanita, aku tidak punya rasa kau satu kelengkapan, tapi yang pastinya aku memerlukan kau.

Wahai wanita, aku ada menyediakan kispen untuk kau. Sebab, kadang aku rasa seperti mahu membunuh kau, tapi tidak sanggup kau hilang dalam realitinya yang aku ada. Tapi, ini hanya intronya sahaja. Belum punya kelapangan untuk menyiapkan neraka dunia yang aku cipta untuk kau, wanita.



*****

 "Hai Danish sayang, kau nak jadi jantan sangat kan? Ada bebird ke nak jadi jantan nie? See, aku bawakkan kau bebird comel gubahan aku sendiri. Teruja?" Suara dengan lenggok psikopat aku jelmakan untuk menghiruk pikukkan sunyi pondok pelepas keinginan diri kedua yang aku punya.


"Babi! Setan mana rasuk kau nie ha?! Lepaskan aku lah gila!" Danish meronta ronta mahu melepaskan diri daripada ikatan di kerusi kayu berkaki tiga di bawah pancaran cahaya lampu tungsten yang sepertinya sudah hilang kuasa. Malap. Hanya samar wajah bersulamkan bayang bayang syaitan yang jelas. Tertari dengan wajah ngeri.

"Babi? Kau suka babi ya? Nanti aku ubahkan sikit hidung yang kau punya itu ya?" ketawa kecil aku memainkan peranan utama sambil tangan kiri memegang katana yang membiaskan cahaya lampu tungsten ke wajah manakala jari telunjuk kanan menongkat hidung menunjukkan imejan haiwan kegelian warga warga Islamik. Geli, tapi kata kata sering terselit BABI. Sempat hati aku memerli masyarakat Melayu tipikal.

*sebulan sebelumnya*

"Apa kelebihan awak jika berbicara mengenai perempuan?" tanya wanita separa gempal berhijab kemas tapi beperwatakan seperti lelaki. Bebola mata aku fokuskan ke sudut atas sebelah kiri dada bersaiz 34B. -DANISH- Ah pesen muka berkerak tapi nama nak bajet minah saleh nie yang aku menyampah! Perasaan jengkel dan perasaan jijik aku berkata seiring seperti perbualan cliche dalam drama drama Melayu urbanisasi.

"Saya bisa berbicara mengenai dunia percintaan sama ada percintaan normal, lesbian ataupun bisexual puan." jawab aku dengan yakin sambil menunjukkan wajah 30% yakin, 45% bongkak dan 25% macho.

"Cuba kau kupaskan secara ringkas mengenai dunia 1001 perempuan ini, beri aku dengar agar aku yakin untuk berikan kau jawatan ini." Wanita yang gayanya punya pangkat lebih tinggi berbanding Danish bersuara sinis. Ismey namanya.

"Wanita merupakan homosapiens bervagina yang unik dan kadangkala menjengkelkan. Melalui kejengkelan yang mereka punya itu akan menyebabkan jantina berlawanan tertarik kepadanya. Wanita juga dalam lembut tersimpan keras dan kejamnya." Sekali lagi, wajah 30% yakin, 45% bongkak dan 25% macho aku terpancar selepas aku meletakkan noktah pada huraian ringkas aku.

Bersambung....
______________________________________________

Wanita, apa yang aku harapkan, sifat kau masih sama seperti ini walau beberapa tahun kehadapan.
Wanita, aku tahu wajah kau bila tua beribu jaluran kedut akan bermaharajalela, tapi imejan kau ketika muda ini akan kemas tersimpan dalam memori yang aku punya.
Wanita, tidak kiralah kau menjadi isteri siapa atau menjadi madu siapa, aku harap kau tak lupa aku puaka yang kau sayang juga.
Wanita, jika kau pergi dahulu sebelum aku, jangan risau. Akan aku katakan kepada siapa sahaja tentang kau bahawa, "arwah dahulu baik orangnya."

5 comments:

Atika Katimin said...

I wish that there is someone who appreciate me just like what you did to 'him'. :)

Atika Katimin said...
This comment has been removed by the author.
Comek said...

I appreciate you what. :)

Atika Katimin said...

Yeah, you did it for every girl I think. :p

Danish. said...

:) untuk saya? untuk saya? untuk sayaaaa..